شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2799
بازدید: 1665

اضافه کردن دکمه بازگشت به بالا در وردپرس

آیا قصد دارید وب سایت خود را برای بازدید کنندگان قابل دسترسی تر کنید؟ اضافه کردن دکمه بازگشت به بالا در سایت وردپرس شما می تواند این ترفند را انجام دهد. این امر به ویژه زمانی درست است که وبلاگ شما هنگام مشاهده محتوا به پیمایش زیادی نیاز داشته باشد.

در ادامه ما پس از توضیحی کوتاه، نحوه اضافه کردن دکمه بازگشت به بالا در وردپرس را با افزونه WPFront Scroll Top آموزش می دهیم.

دکمه بازگشت به بالا چیست؟

وقتی در یک صفحه به پایین اسکرول می کنید، یک فلش یا متن در گوشه سایت ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن به ابتدای صفحه منتقل داده می شوید.

بسیاری از افراد برای سهولت در پیمایش وب سایت از یک منوی چسبنده استفاده می کنند، اما دکمه برگشت به بالا می تواند یک ویژگی بهتر باشد که به کاربران کمک می کند سریع به ابتدای صفحه بروند.

این دکمه باید به اندازه کافی قابل مشاهده باشد تا بتواند چشم بازدید کننده را به خود جلب کند. با این وجود، نباید بیش از حد بزرگ باشد یا بیش از حد مورد تأکید قرار گیرد. در پایین می توانید دکمه بازگشت به بالای سایت تم فارس را مشاهده کنید.

نحوه ایجاد دکمه بازگشت به بالای صفحه در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال سازی افزونه WPFront Scroll Top است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر آموزش نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، در پیشخوان وردپرس به قسمت تنظیمات » اسکرول به بالا (صفحه) مراجعه کنید.

در این صفحه تنظیمات مختلفی را برای تنظیم دکمه بازگشت به بالای صفحه پیدا خواهید کرد، که قبل از انجام هر کاری ابتدا باید گزینه فعال را تیک بزنید تا دکمه بازگشت به بالا در سایت شما فعال شود.

پس از آن به دلخواه می توانید، تنظیمات افزونه را برای نمایش دکمه بازگشت به بالا تنظیم کنید.

همچنین در پایین صفحه دو گزینه مهم وجود دارد، که در قسمت نمایش در صفحات، می توانید صفحاتی که می خواهید دکمه بازگشت به بالا نمایش داده شود را انتخاب کنید و در قسمت تصویر دکمه، می توانید از میان آیکون های موجود، یکی را برای دکمه بازگشت به بالا انتخاب کنید یا تصویر دلخواه خود را آپلود کنید.

پس از انجام تنظمیات موردنظر خود فراموش نکنید که بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

تمام کاری که باید برای اضافه کردن دکمه بازگشت به بالا انجام می دادید همین بود و الان اگر به وب سایت خود مراجعه کنید می توانید دکمه بازگشت به بالا را مشاهده کنید.

نویسنده

مهدی حسینی
طراحی و برنامه نویسی سایت و اپلیکشن