شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 8750
بازدید: 937

مطمئنا تا به الان با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از فعالیت‌ها از کسب و کارهای کوچک گرفته تا تجارت‌های بزرگ آشنا شده‌اید و به همین علت به اهمیت و ارزش داشتن سایت پی برده‌اید. امروزه اکثر افراد برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود، در جهت طراحی سایت اقدام می‌کنند تا تجارت خود را توسعه بخشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب مهر، طراحی سایت به دو شکل اختصاصی و وردپرس صورت می‌گیرد که در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی هر یک از این روش‌ها، تفاوت‌های آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

از صفر تا 100 یک سایت اختصاصی، کدنویسی است و توسط برنامه نویس انجام می‌شود. معمولا برای نوشتن یک سایت اختصاصی از زبان‌های برنامه نویسی HTML، CSS، JavaScript، PHP، ASP.NET ،laravel، NODJS، Bootstrap، استفاده می‌شود. نحوه کدنویسی و رعایت اصول آن و کوتاه بودن کدها، در کیفیت و سرعت یک سایت بسیار موثر است و باید دقیق انجام گیرد. در طراحی سایت اختصاصی دست برنامه نویس باز است و علاوه بر اینکه امکانات مورد نیاز سایت را ایجاد می کند، می‌تواند امکانات سفارشی را نیز به آن اضافه گرداند. یک سایت اختصاصی حتی می‌تواند کاملا سفارشی طراحی گردد و این بستگی به تصمیم صاحب سایت دارد.

طراحی سایت وردپرس در طراح سفید

وردپرس یکی از CMSها یا همان سیستم مدیریت محتوا می‌باشد و یکی از سیستم‌هایی بی‌شمار بحساب می‌رود که بسیار پرطرفدار واقع شده است. طراحی سایت از طریق وردپرس نیازی به دانش کدنویسی نداشته و از طریق قالب‌های آماده انجام می‌گیرد و طراحی سایت وردپرس برای سایت‌های فروشگاهی که تنوع محصولات بالایی داشته و گسترده هستند، پیشنهاد نمی‌شود.

هزینه پرداختی

یکی از موارد مهمی که باید قبل از طراحی سایت، آن را مد نظر قرار دهید، بودجه‌ایی است که برای طراحی سایت خود در نظر گرفته اید. شما باید با توجه به هدف از طراحی سایت خود و همچنین نوع سایتتان، بررسی کنید که اختصاصی بودن سایت، برایتان کاربرد دارد یا وردپرس، که البته می‌توانید از شرکت طراحی سایت خود نیز مشاوره بگیرید. طراحی سایت اختصاصی نسبت به طراحی سایت وردپرس هزینه بیشتری را شامل می‌شود زیرا علاوه بر اینکه تخصصی‌تر جلو می رود، زمان بیشتری نیز برای طراحی سایت گذاشته می‌شود. پس باید به این موضوع توجه داشته باشید. ولی توجه داشته باشید که در سایت اختصاصی سایت به سلیقه خود کاربر هست و با امکاناتی ویژه  ولی در وردپرس به مرور  زمان  از سایت های  اختصاصی هم بیشتر  هزینه بردار هستند که در انتهای  مطلب به این موضوع کامل می اندیشم

زمان آماده شدن سایت

شما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید که اگر خیلی سریع به سایت خود نیاز دارید و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن، سایت خود را راه‌اندازی کنید، سایت وردپرس برای شما مناسب می‌باشد زیرا برای طراحی سایت وردپرس زمان کمتری نسبت به طراحی سایت اختصاصی صرف می‌شود. اما اگر از سایت ساز طراح سفید استفاده کنید هم هزینه کمتری  را پرداخت میکنید و هم یه سایت اختصاصی دارید

امکانات سایت و افزایش آن‌ها

اگر روی سایت خود می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد می‌شود که طراحی سایت اختصاصی را پیش بگیرید زیرا در طراحی سایت اختصاصی این امکان وجود دارد که شما بروزترین امکانات را به سایت اضافه کرده و حتی امکانات سفارشی را به سایت بیافزایید. خوب است بدانید این امکانات نیز قابل بروزرسانی نیز می‌باشند. در طراحی سایت وردپرس، به این اندازه دست شما باز نیست زیرا با توجه به اینکه قالب آماده است و امکانات سایت از طریق افزونه‌هایی است که بصورت آماده وجود داشته و روی پنل نصب می شود، محدودیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. همچنین شما نمی‌توانید امکانات روی سایت را آپدیت کنید یا حتی سفارشی دهید. و توجه داشته باشید که در سایت های وردپرسی اکثر افزونه های با هم تداخل پیدا میکنند  و هم امنیت سایت شما را کاهش میدهند و هم از نظر سئو و سرعت روی سایت شما تداخل پیدا میکنند. در سایت های اختصاصی تمامی افزونه ها و پلاگین ها اختصاصی و بدون تداخل برنامه نویسی میشوند .

توجه فرماید

تعدادی از سایت های بزرگ  از CMS  وردپرس استفاده میکنند و کاربران رو تشویق به استفاده  از کار قالب های آماده و  افزونه های آماده میکنند  ولی بهتر است بدانیت که اینجور نیست این گونه از سایت های  درسته از  CMS  وردپرس استفاده میکنند ولی از پلاگین های  اختصاصی که برنامه نویس ها به صورت اختصاصی برایشان مینویسند استفاده میکنند.

توجه داشته باشید که 90 درصد از افزونه های وردپرس از سایت تم فارس  خریداری میشوند  و فارسی سازی و نال میشوند و روی سامانه های خودشون به اشتراک میزارند . این موضوع رو هم بدونید که چرا کاربران خودشونو به این کار تشویق میکنند این است که افزونه ای که با قیمت 700 تا 1 ملیون تومان میخرنند چرا میان و به قیمت حدود 100 هزار تومان اراعه میدهند  این افزونه رو به چیزی حدود 10 هزار نفر میفروشند   که بیش از 1 ملیارد تومان برایشان سود دارد و کاربران به خودشون که میان میبینند یه سایتی وردپرسی دارن  که با افزونه های که خریدن قیمت دو تا سایت اختصاصی رو دادن و یه سایت بی ارزش دارن

مزایای سایت وردپرسی

  1. امنیت بسیار پایین
  2. تداخل مابین  افزونه های نصب شده کاربران
  3. بهینه نبودن کد ها
  4. نداشتن سئو
  5. توسعه برنامه

گرافیک سایت و ظاهر آن

یکی از موارد بسیار مهمی که در طراحی سایت باید به آن توجه گردد، بخش ظاهری سایت و گرافیک آن می‌باشد. در طراحی سایت اختصاصی، گرافیک سایت و طراحی آن در دست شماست و به هر نحوی که می‌خواهید می‌توانید عناصر آن را کنار هم بچینید، رنگ‌ها را انتخاب کنید و … اما در سایت وردپرسی همانطور که اشاره شد، از آنجایی که قالب‌ها آماده است این محدودیت برای شما ایجاد خواهد شد و باید سایت تان را روی قالب آماده‌ایی که انتخاب می‌کنید پیاده کنید و امکان تغییرات روی آن وجود نخواهد داشت.

امنیت سایت

بطور کلی امنیت سایت‌های اختصاصی بیشتر از وردپرس می‌باشد که یکی از دلایل آن این است که سایت‌های وردپرس “open source” هستند. با این حال راه حل های متعددی وجود دارد که بتوان از نفوذ و آسیب بدافزارها در وردپرس جلوگیری کرد.

سرعت سایت

بطور حتم سرعت سایت در طراحی سایت اختصاصی بسیار بیشتر از طراحی سایت وردپرس می‌باشد. یکی از موضوعاتی که در سرعت بسیار موثر است همانطور که گفته شد نحوه کدنویسی در سایت‌های اختصاصی می‌باشد که باید بسیار به آن توجه گردد. یکی دیگر از موارد، هاست مناسب سایت است که فضای مناسبی باید انتخاب گردد. با این حال اگر سایت شما گسترده باشد، باز هم اگر با سایت وردپرس طراحی گردد، سرعت آن را پایین آورده و تاثیرات منفی روی آن خواهد داشت.

سئو سایت

اگر محتوای سئو شده نیز داشته باشید؛ طراحی سایت بصورت اختصاصی نسبت به وردپرس بسیار روی سئو سایت، موثرتر می‌باشد و رتبه بالایی را به دست خواهد آورد. شاید برایتان سوال شود چرا؟ همانطور که گفته شد در طراحی سایت اختصاصی هر مورد انتخابی را می‌توانید در سایت قرار دهید. جالب است بدانید که حتی فونت انتخابی شما برای متون سایت، در سئو تاثیر گذار است.

در این مقاله سعی شد تفاوت‌های میان طراحی سایت وردپرس و طراحی سایت اختصاصی بررسی گردد. مطمئنا هر دوی این روش مزایا و معایب خود را به همراه دارند و این بستگی به شما دارد که کدام را انتخاب کنید. یکی از موارد مهمی که در انتخاب یکی از این روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند، نوع سایت شما که فروشگاهی باشد یا شرکتی یا خبری و … شما با مشورت گرفتن از شرکت طراحی سایت می‌توانید روش درستی را برای طراحی سایت موردنظرتان انتخاب کنید.

برای مشاوره رایگان با شماره  09137013731  تماس بگیرید

نویسنده

مهدی حسینی
طراحی و برنامه نویسی سایت و اپلیکشن