شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12521
بازدید: 90

 

گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین و محبوب ترین ابزارها برای وب مستران است که با استفاده از آن می توانند گزارشاتی در خصوص بازدیدها، خطاها و… سایت خود کسب کنند. خطای data-vocabulary.org schema deprecate یکی از خطاهای رایج است که این روزها در گوگل کنسول دیده می شود. حال اگر شما هم با این خطا مواجه هستید و می خواهید آن را رفع کنید به شما پیشنهاد می کنم که این مطلب را تا انتها مشاهده کنید، زیرا قصد داریم شما را با آموزش حل خطای data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول آشنا کنیم.

برطرف کردن ارور data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول

گوگل اخیراً اعلام کرده است که از «data-vocabulary.org» برای ریچ اسنیپت ‌های خود پشتیبانی نمی ‌کند. آنها فقط schema.org را متمرکز و پشتیبانی می کنند. گوگل اعلام کرده که به دلیل افزایش استفاده از نشانه گذاری های schema.org، آنها بر روی پشتیبانی از یک ساختار برای قطعه های غنی تمرکز خواهند کرد. این هشدار در قسمت Breadcrumbs در کنسول جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

این هشدار در گوگل کنسول نشان دهنده این است که گوگل از تاریخ 4/6/2020 اعلام کرده که دیگر از نشانه گذاری data-vocabulary.org برای ویژگی های نتایج غنی گوگل پشتیبانی نمی کند. پروژه “Data Vocabulary” گوگل نقطه عطف مهمی در توسعه داده های ساختاریافته در وب بود، زیرا منجر به همکاری بهتر با سایر موتورهای جستجو برای ایجاد schema.org می شد. با این حال امروزه منسوخ شده، بنابراین نشانه گذاری data-vocabulary.org برای ویژگی ها و پیشرفت های نتایج جستجوی گوگل واجد شرایط نخواهد بود.

نحوه رفع ارور data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول

اگر از نشانه گذاری اسکیما به جای نشانه گذاری data-vocabulary.org استفاده کنید، این خطا در گوگل کنسول شما ناپدید می شود. اگرچه گوگل اعلام کرد که در ژوئن 2020 حذف پشتیبانی از نشانه ‌گذاری ‌های data-vocabulary.org را دوباره ارزیابی می‌ کند، اما می‌ توان گفت که بهتر است به جای آن از نشانه‌ گذاری‌ های اسکیما استفاده کنید.

یکی دیگر از روش ها برای رفع این خطا این است که افزونه ای را که کدهای اسکمیا را به سایت شما اضافه کرده است را پیدا و حذف کنید. برای انجام اینکار؛ کافیست تمامی افزونه های سایت خود را حذف کنید. سپس افزونه ها را یکی یکی نصب نمائید و بعد از هربار نصب افزونه گوگل کنسول خود را مشاهده کنید تا ببینید که آیا خطا برای شما حل شده است یا خیر. تا زمانی که خطا فع نشده افزونه های خود را فعال کنید.

همچنین ممکن است مشکل از سمت قالبی باشد که استفاده می کنید. بنابراین برای تست این موضوع، کافیست قالب خود را به صورت موقت غیرفعال و از یک قالب آماده دیگر استفاده کنید. برای انکار وارد پنل وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “پوسته ها” کلیک کنید. سپس قالبی که در حال استفاده کردن هستید را غیرفعال کنید. پس از آن وارد گوگل کنسول خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر. اگر خطا برطرف شده بود این یعنی مشکل از سمت قالب شما بوده است، بنابراین باید قالب خود را تغییر دهید.

سوالات متداول

خطای data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول یعنی چه؟

این یک خطای رایج است که در گوگل کنسول به دلیل پشتیبانی نکردن گوگل از data-vocabulary.org رخ می دهد.

دلیل بروز خطای data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول چیست؟

گوگل اعلام کرده که دیگر از data-vocabulary.org پشتیبانی نخواهد کرد، حال اگر سایت شما از آن استفاده کند باعث می شود که یک هشدار در ابزار کنسول خود مشاهده کنید.

جمع‌بندی

گوگل کنسول یکی از بهترین ابزارهای ارزیابی و بررسی سایت محسوب می شود. خطای data-vocabulary.org schema deprecate یکی از خطاهایی است که ممکن است در ابزار کنسول شما دیده شود

و آن هم به دلیل این رخ می دهد که گوگل اعلام کرده که دیگر از data-vocabulary.org پشتیبانی نخواهد کرد.

ما در این مطلب آموزش نحوه حل خطای data-vocabulary.org schema deprecate در سرچ کنسول را در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

منبع: ezoic

نویسنده

مهدی حسینی
طراحی و برنامه نویسی سایت و اپلیکشن